Saturday, June 20, 2009

PENGENALAN


Assalamualaikum dan salam sejahtera.... Syukur alhamdulillah saya ucapkan pada Allah SWT kerana dengan izinNYA, terlaksana juga hajat saya untuk membina satu blog yang khas untuk memberi tutorial tentang Adobe Photoshop dalam bahasa melayu.

Terlebih dahulu, ingin saya tekankan disini ialah saya bukanlah pengajar professioanal atau mempunyai pentauliahan dari mana2 sijil. Saya hanyalah pelajar yang berminat terhadap editing gambar dan sekadar ingin berkongsi kemahiran dan minat dengan pembaca blog ini semua.

Blog tutorial ini berfokus kepada membuat buat gambar baru, ubahsuai gambar dan mempelajari teknik2 untuk memantapkan lagi kemahiran kita untuk memanipulasikan gambar. Saya cuba untuk lakukan secara step by step dan dalam seringkas yang mungkin agar dapat difahami oleh semua.

Dalam blog ini juga, sekiranya pembaca semua mempunyai permintaan untuk saya mengajar tentang sesuatu teknik, anda bolehlah membuat permintaan tersebut samada melalui komen atau chat yang terdapat dalam blog ini. Insyaallah... permintaan anda semua akan saya pertimbangkan.

Sekiranya pembaca semua juga mempunyai kaedah yang lebih pantas dan lebih mudah difahami, saya suka untuk berkongsi bersama dan anda boleh berbuat demikian setelah memberitahu kepada saya terlebih dahulu untuk membincangkan tentang cara2 melaksanakannya dalam blog ini.

Akhir kata, semoga kita semua dapat memanfaatkan ilmu yang terdapat dalam blog ini untuk kebaikkan bersama. Insyaallah...

No comments:

Post a Comment